четверг, 31 октября 2013 г.

РМО заступників директорів з навчальної роботи

https://plus.google.com/photos/109112607669403693229/albums/5940967281511005617?authkey=CJ2e-u6f1ZitZg
Німецький педагог А. Дістервег так визначив кредо навчан­ня:
"Розвиток і освіта ні одній людині не можуть бути дані або повідомлені. Усяк, хто бажає до них прилучитися, повинен до­сягнути цього власною діяльністю, власними силами, власним напруженням".
   Заступники директорів з навчальної роботи ВНЗ І рівня акредитації Макіївського регіону на засідання регіонального методичного об’єднання зазначили особливості навчання студентства у теперішній час.
    Сучасне інформаційне суспільство, як суспільство економіки знань та глобальної компетентності, має такі особливості:
· обсяг знань, що породжується у світовому співтоваристві, подвоюється кожні два–три роки;


· щодня у світі публікується 7000 наукових і технічних статей;
· обсяг інформації, що пересилається через штучні супутники Землі протягом двох тижнів, достатній для заповнення 19 млн. томів;
· у індустріально розвинутих країнах учні під час закінчення середньої школи одержують більше інформації, ніж їхні бабусі й дідусі за все життя;
· у наступні три десятиліття відбудеться стільки ж змін, скільки їх було за останні триста десятиріч тощо.
    Інформаційне суспільство вимагає від освіти підготовки конкурентноздатних фахівців не лише нових умінь і знань, але й перебудови стратегічної діяльності, спрямованої на врахування зазначених особливостей.
    У регіоні два начальні заклади (ДВНЗ "МПК", ДВНЗ "МПЕК") накопичили досвід з використання елементів дистанційного навчання як фактор збагачення та підтримки очного навчання.
    Але застосування сучасних інформаційних технологій у навчальному процесі вищого навчального закладу потребує змін у методиці викладання всіх дисциплін. Це пов’язано з тим, що викладач перестає бути для студента єдиним джерелом отримання знань. Нині багато інформації можна знайти в мережі Інтернет та за її допомогою. Орієнтація на формування репродуктивних навичок, таких як запам’ятовування та відтворення, за традиційного навчання замінюється на розвиток умінь співставлення, синтезу, аналізу, оцінювання виявлення зв’язків, планування, групової взаємодії з використанням інформаційно-комунікаційних технологій. У таких умовах зміни мають торкнутися методики проведення аудиторних занять та організації самостійної роботи.
    ІКТ посилюють роль методів активного пізнання та дистанційного навчання. За вимогами Болонського процесу збільшується частка самостійної роботи студентів у навчальних програмах усіх дисциплін. Інформаційно-комунікаційні та дистанційні технології навчання дають змогу забезпечити студентів електронними навчальними ресурсами для самостійного опрацювання, завданнями для самостійного виконання, реалізувати індивідуальний підхід до кожного студента тощо. Використання ІКТ та дистанційних технологій у навчальному процесі вищого навчального закладу поступово вносить зміни в невід’ємні елементи традиційної системи освіти, замінюючи дошку і крейду на електронну дошку і комп'ютерні навчальні системи, книжкову бібліотеку на електронну, звичайну аудиторію на мультимедійну.
    Інформаційні технології розвиваються дуже динамічно, так само динамічно має розвиватися і методика їх використання в навчальному процесі. Необхідно визначитися, за яких умов, за використання яких методів та засобів інформаційно-комунікаційні та дистанційні технології будуть ефективними.
    Отож, перед навчальними закладами постають нові завдання, шляхи вирішення їх були зазначені членами методичного об’єднання.

Комментариев нет:

Отправить комментарий